Monday, April 19, 2010

apa guna kaya (bhg1)

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

spm dh habes, fasa baru kehidupan bermula.
masing2 punya perancangan dan impian.
ini impian aku ,kalau ingin kesah bacalah, kalau x mau , takdak masalah.

disebalik semua pengajian yang lepas ataupun yang akan datang,
aku bercita-cita dan amat berharap untuk KAYA!
kerana aku sebenarnya ingin melakukan perubahan pada dunia ini
pada muda-mudi melayu islam khususnya. semakin difikirkan,semakin aku yakin utk melakukan semua itu aku perlu berwang.

aku melihat, apa yang mempengaruhi muda-mudi kini adalah hiburan
dan kesenian yang begitu hampir dengan jiwa mereka yg kmdiannya mempengaruhi cara dan pegangan hidup mereka.

jadi jika aku kaya, aku ingin menubuhkan sebuah band musik,tidak kiralah aku sendiri yang menganggotainuya ataupun akan aku adakan 'audition' di seluruh pelosok negara utk mencari anggotanya,jika tidak berjumpa,dunia masih luas utk diteroka.kemudian lagu yang dibawanya haruslah mampunya rentak yang senada dengan bunkface ,hujan,sixth sense dan mcm2 lagi dgn lirik yang setidak-tidaknya membuatkan pendengar berfikir bahawa mereka itu ciptaan sebenarnya.utk membutkannya didengari, roadtour ke seluruh negar mungkin perlu ataupun ahli2nya kupilih dari klangna jejaka2 hensem yang punya iras2 laki2 korea haha.sememangnya mesej yang diterima dgn suka dan penuh minat akan mudah diingati dan diterima.

kemudian,apabila mereka sudah terkenal,akan aku wujudkan satu jenama pakaian sendiri yang berlandaskan syariat islam untuk dipopularkan mereka.biar jadi ikutan seluruh muda-mudi.

ini semua hanyalah harapan yng muncul dicelah kekalutan jiwa yang amat mengharapkan perubahan dalam situasi sekarang.jika aku tidak berjaya melaksanakannya, mungkin anda2 yang membaca bisa melaksanakannya.harapnya begitulah ketika post ini diterjemahkan dari buah fikir.

mungkin keinginan ini terlalu besar utk insan yang penuh kekurangan ini yang sememangnya mengharapkan sokongan.

salam.

No comments: