Monday, February 16, 2009

terasa malas untuk belajar,namun aku menyedari aku dipikulkan satu tanggungjawab yang azim terhadap agama dan generasi yang mendatang. Aku tidak dipilih utk berjuang di medan jihad , namun aku dipilih serta diberi peluang yang amat bernilai untk menimba ilmu,penyuluh kehidupan ya fana juga baqa,peluang yang tidak ada pada saudara2 ku di Palestin , ilmu itu nanti mesti aku amalkan untuk membantu umat islam seluruhnya krana aku ini seorang khalifah.hidupku bukan sekadar untuk diriku meskipun aku hanayalah seorang pelajar . aku dipertanggung jawabkan untuk membantu umat islam dalam konteks yang lebih meluas , masa hadapan itu merupakan amanah kepadaku , amanah yang padanya akan dipersoalkan di ahirat kelak , di depan Dia yang Maha Agung , yang punya ilmu tentang segala yang ada di langit , bumi dan antara keduanya.

No comments: